Grandfinal ShortGame Chalange

Golfclub Oranje Nassau uit Son en Breugel organiseerde in maart en april een uitgebreide opfriscursus in samenwerking met Bob Looijmans, de Headpro van Best Golf. De deelnemende golfers wilden graag hun golfvaardigheden voor aanvang van het seizoen op een (nog) hoger niveau tillen. Het is een zeer geslaagde missie geworden met vier avonden ‘Putten’, ‘Chippen’, ‘Bunkerslagen’, ‘Pitchen’ en uiteraard ‘De Swing’ met aansluitend zaterdag 1 mei een twee uur durende Grandfinal ShortGame Chalange. Op een 9 holes PAR3 en een StrokePlay Putten werd op de locatie Best Golf op een uiterst sportieve manier de onderlinge strijd uitgemaakt.

Vooral Pierre van Tinteren was dusdanig opgefrist dat hij de ‘almost hole in one’ sloeg. De cursisten waren aan elkaar gewaagd waren want de runners-up Joop Kastelijn, Anton Troeijen en Tiny van Erp eindigden met een gelijk aantal punten en 1 Par minder geslagen. Zoals het bij een Golfclub met Brabantse gezelligheid hoort, werd na afloop van deze spannende wedstrijd buiten op het terras de prijsuitreiking en een gezellige after-borrel gehouden.

De animators Frank van der Sommen en Edwin van Kemenade gaven aan wederom een volgend evenement in voorbereiding te hebben. Wederom voor iedereen, jong en oud, goed of iets minder goed maar altijd afsluitend met een gezellige after-borrel.

Het lidmaatschap bij Golfclub Oranje Nassau is heel geschikt voor golfers die niet gebonden (willen) zijn aan een vaste golfbaan. Toch ervaren de leden wel een Brabantse gezelligheid en verbondenheid met elkaar. Golfclub Oranje Nassau verzorgt tevens de handicap/GVB registratie bij de NGF. Via een handige App is de digitale NGF-pas binnen handbereik met daarop uw actuele handicapcijfer. Wanneer u geen ervaring heeft met golf dan kunt u via Golfclub Oranje Nassau uw Golfvaardigheidsbewijs Handicap 54 in één weekend halen, op een goede en snelle manier.

Zie voor de data: https://golfcluboranjenassau.nl/cursus-gvb/

Kopie nieuwsbericht van ons lokale blad